Spis treści

Rozdział 1
Od klocków do komputera
Modele i modelowanie
Rozdział 2
Gra w życie
Najsławniejszy automat komórkowy
Rozdział 3
Orzeł czy reszka
Prawdopodobieństwo zdarzenia
Rozdział 4
Deska Galtona
Prawdopodobieństwo i statystyka
Rozdział 5
Gra w dwadzieścia pytań
Prawdopodobieństwo i informacja
Rozdział 6
Płatki śniegu
Ewolucja układów dynamicznych
Rozdział 7
Motyl Lorentza
Chaos deterministyczny
Rozdział 8
Od Cantora do Mandelbrota
Samopodobieństwo i fraktale
Rozdział 9
Małpa przy klawiaturze
Lingwistyka komputerowa
Rozdział 10
Mosty Królewca
Teoria grafów
Rozdział 11
Dylemat więźnia
Teoria gier
Rozdział 12
Najlepszy wygrywa
Algorytmy genetyczne
Rozdział 13
Komputer się uczy
Sieci neuronowe
Rozdział 14
Przypadkowe jednostki
Modelowanie społeczeństwa
Rozdział 15
Uniwersalny komputer
Maszyna Turinga
Rozdział 16
Hal, R2D2 i Number 5
Sztuczna inteligencja

English version | Strona główna | Opis | Spis treści | Programy | Errata | Zakupy | Pliki | Linki | Okładka| Kontakt